Conform “Şlefuitorului de Diamante”, există 3 principii care stau la baza unei afaceri prospere:
Primul principiu al unei afaceri prospere:
Afacerea trebuie să fie prosperă: trebuie să aducă bani. În America şi în alte ţări occidentale predomină concepţia că este oarecum imoral ca oamenii care încearcă să ducă o viaţă spirituală să reuşească în afaceri, să câştige bani. În concepţia budistă însă, nu banii în sine sunt un lucru rău; de fapt, o persoană care dispune de mai multe resurse poate să facă pentru omenire mai multe fapte bune decât cineva lipsit de resurse. Problema este mai degrabă “cum” facem aceşti bani, dacă înţelegem de unde vin şi cum “să facem în aşa fel încât ei să vină în continuare” şi dacă “atitudinea noastră faţă de bani rămâne o atitudine sănătoasă”.
Aşadar, esenţial e să câştigăm bani prin mijloace curate şi cinstite, să înţelegem foarte bine de unde vin aceşti bani, astfel încât sursa lor să nu dispară, şi să păstrăm o perspectivă sănătoasă asupra lor cât timp dispunem de ei. Atât vreme cât facem toate aceste lucruri, câştigul financiar este în deplină concordanţă cu un mod de viaţă spiritual; ajunge de fapt, să se integreze într-un mod de viaţă spiritual.
Al doilea principiu al unei afaceri prospere:
Trebuie să ne bucurăm de bani; cu alte cuvinte, să învăţăm cum să ne păstram sănătatea minţii şi a trupului în timp ce facem bani. Activitatea prin care ne construim bunăstarea nu trebuie să ne epuizeze fizic si psihic, astfel încât să nu ne mai puteam bucura de ea. Omul de afaceri care îşi distruge sănătatea muncind anulează însuşi scopul afacerii.
Al treilea principiu al unei afaceri prospere:
Trebuie ca la final să poţi privi în urmă spre tot ce ai realizat şi să poţi spune cu mâna pe inima că toţi anii în care te-ai ocupat cu afacerile, au avut un rost. Sfârşitul oricarei initiaţive în care ne angajăm, ca de altfel sfârşitul vieţii fiecăruia dintre noi, este inevitabil pentru orice om care s-a implicat vreodată în afaceri. Şi, în momentul cel mai important al activităţii – la sfârşit, când ne uităm înapoi spre tot ce am înfăptuit – trebuie să constatăm că atitudinea noastră şi modul în care ne-am condus afacerile au însemnat ceva pe termen lung, ceva care a marcat pozitiv lumea în care trăim.