Iată o lecție din Managementul Karmic la care ar fi bine să revi mereu și să analizezi cum o aplici în afacerea ta.
Este vorba despre cele 2 niveluri la care funcționează o afacere:
- Nivelul convențional, sau aparent
- Nivelul de sub capota afacerii, sau nivelul real.
Dar până să vedem care legătura dintre cele 2 niveluri, hai să vedem care dintre ele funcționează cu adevărat.
Și pentru a exemplifica acest lucru, voi relua metafora cu aspirina (pe care o repetăm aproape la fiecare curs al nostru).
Să presupunem că te doare capul. Ce faci în acel moment?
Logic, cam ce fac majoritatea oamenilor de pe această planetă, iei o aspirină. Bun, și dacă nu trece durerea de cap, ce faci apoi. Mai iei o aspirină poate? Ok, mai iei încă una. Și dacă nici acum nu a trecut durerea de cap, ce faci?
Aici cred că am trecut cu toții prin acestă dilemă când eram mici și am întrebat-o pe mama: ”Mamă, ce să fac, că tot nu mi-a trecut durere nici după ce am luat aspirina?” Iar răspunsul mamei a fost ceva în genul: ”Ei bine, va trebui să te obișnuiești că uneori aspirina îți ia durerea de cap, alteori nu. ”
Și uite, acesta a fost începutul stresului pentru noi: FAPTUL CĂ LUCRURILE FUNCȚIONEAZĂ UNEORI
Iar acum să vedem câteva exemple de ”aspirine” pe care le folosim în gestionarea unei afaceri. Aceste aspirine sunt metode folosite de noi care ne ajută să ne îndeplinim cu succes obiectivele:
- Studii superioare
- Negocieri la sânge cu furnizorii
- Linii de credit, Finanțări startup
- Strategii de marketing (Fb, Google, Mk Afiliat)
- Investit în cursuri de vânzări
- Teambuilding-uri, Planuri de afaceri
- Networking, căutare de noi parteneri
- Neonorarea contractelor, parteneriatelor
- Mită, Fentarea taxelor, Denigrarea concurenței
- Furt, Întârzierea voită a plăților, Softuri piratate, plata angajaților la negru
…pe ultimele 3 dintre ele le-am și colorat, pentru că numai privind la ele, deja simți că ceva nu este în regulă să continui să le aplici, dar cu toate asta, încă sunt multe afaceri care se bazează pe astfel de ”aspirine” pentru a funcționa.
Repet, numim aceste practici folosite în gestionarea unei afaceri, drept aspirine, pentru că ele nu funcționează de fiecare dată.
Definiția unui lucru care funcționează, este că funcționează de fiecare dată. Dacă un lucru funcționează uneori, în sistemul Șlefuitorului, noi zicem că el nu funcționează (de la sine).
Și ce se întâmplă defapt, este că atunci când aceste aspirine nu funcționează, se produce acel stres financiar mental legat de stabilitatea financiară a unei afaceri. Datorită stresului financiar apar grijile despre cum ne putem acoperi cheltuielile lunare; Bani de chirie, utilități, plata furnizorilor, Bani de salarii, bani de taxe, Credite, onorarea contractelor, vânzări, clienți, termene, echilibru muncă vs. viața de familie, educația copiilor, siguranța familiei… și lista poate continua.
Și acum vine întrebarea de 100 puncte… ”Dacă ar fi o metodă care funcționează de fiecare dată, ai alege-o?”
Ca să înțelegi mai bine diferența dintre cele 2 niveluri, aparent și real, hai să mai facem o analogie…cu mașina pe care o conduci.
În fiecare dimineață, te urci în mașină, bagi cheia în contact, învârți de ea și motorul pornește (funcționează). Și așa s-a întâmplat în 99.99% din situațiile din trecut.
Dar să presupunem că într-o dimineață, intrii în mașină, bagi cheia în contact, învârți de ea, dar motorul refuză să pornească. Ce faci atunci? Mai încerci? poate de 2-3 ori… dar apoi te prinzi că e nevoie să ridici capota și să investighezi o cauză mai profundă pentru care motorul nu pornește. Ar fi nebunie curată să încerci încă de 100 de ori, crezând că poate va porni.
Și atunci ajungi la baterie, care este cauza reală ce face ca cheia (cauza aparentă) să funcționeze în pornirea motorului. Cu alte cuvinte, cheia (cauza aparentă) nu ar putea niciodată să funcționeze fără cauza reală (bateria mașinii).
Acum putem aduce o explicație mai coerentă, de ce unele afaceri continuă să funcționeze cu succes chiar și perioade îndelungate, iar altele, deși aparent fac același lucruri în management, ajung să dea faliment. Schema de mai jos o știți foarte bine din Managementul Karmic.
Lucrând și sub capotă. Orice afacere are minim 4 entități cu care interacționează în mod frecvent: clienții, colegii, furnizorii și restul lumi. Dacă alegi câte un reprezentant drept sol fertil din fiecare aceste entități și începi să aplici cei 4 pași, încet încet, percepția despre afacerea ta în cepe să se schimbe și corolar începe să crească. Lucrând și ”sub capotă”, sistemele convenționale de gestionare a unei afaceri încep să funcționeze.
Aici este planul pe care îl are de făcut un antreprenor-șlefuitor. Pe deoparte acționezi folosindu-te de metodele convenționale, pe care le cunoști suficient de bine pe domeniul în care activezi, dar ca aceste metode să dea rezultate, e musai să-ți faci și planul celor 4 pași și să te ții săptămânal de el.
Înțelegând cum funcționează acest sistem, ajung să muncești mai înțelept, chiar dacă la exterior, pare că faci aceleași acțiuni ca și până acum.
Onorează proprietatea altora. Unul din cele mai importante tipare mentale pentru succesul unei afaceri este, evident, ”Onorează proprietatea altora”. Și când vorbim de onorarea proprietății includem toate acele entități cu care interacționează o afacere, inclusiv relația cu statul.
Cum se aplică asta?
În centru, cel mai puternic tipar este: Să dăruieşti orice fel de resurse – generozitate.
Alte aspecte ale acestui tipar ar fi:
- să plăteşti integral şi la timp taxele către stat
- să îţi ajuţi financiar părinţii
- oferă-te să lucrezi pe gratis
- să îi ajuţi financiar pe cei care au o urgenţă
- să îi ajuţi finaciar pe cei care te-au ajutat în trecut
- să donezi bani pentru o cauză caritabilă
- să promovezi gratuit un produs sau un serviciu care îţi place (cei care au creat acel produs/serviciu vor câştiga mai mulţi bani)
- să laşi bacşiş ori de câte ori ai ocazia
- să ajuţi un prieten care are o afacere cu ceea ce te pricepi tu să faci pentru ca acel prieten să-şi crească afacerea
- ajută un prieten care are probleme financiare să-şi gestioneze mai bine finanţele (găseşti pe Internet câteva strategii simple, învaţă-le şi arată-i)
Mulți antreprenori când aud despre cum se implementează acest sistem practic, ajung să fie puțin descurajați, deoarece cred că este imposibil să ai relații financiare curate cu toate entitățile cu care interacționezi, mai ales cu statul.
Dar nu este nici o grabă, zicem noi. Tot acest sistem se aplică treptat, pe pași. Aici este și frumusețea unui sistem corect prin care să-ți gestionezi afacerea. Probabil este imposibil să schimbi ceva în totalitate de pe o zi pe alta. Unii antreprenori care au venit la cursurile Diamond Cutter au scos calculatorul din buzunar și mi-au zis clar, că dacă ei de mâine ar plăti toate taxele și contractele la timp și corect, ei nu ar mai avea niciun business. Ar decapitaliza toată firma și ar bloca afacerea.
E adevărat. Și nici nu recomandăm să faci schimbări radicale de pe o zi pe alta. Dar poți începe cu un singur aspect la care ai de lucrat și simulat cu un singur partener karmic (sol fertil) cu ajutorul căruia să începi să aplici cei 4 pași. Și pe măsură ce rezultatele încep să apară, incluzi apoi alte și alte părți din afacerea ta în acest sistem, până când ajungi să te bucuri de munca pe care o faci și în același timp să ai parte și de succes.
Clubul Diamond X
Ca parte din programele noastre intensive de training am pus bazele Clubului Diamond X, sub forma unui grup mastermind în care ne întâlnim săptămânal pentru a veni în sprijinul antreprenorilor care vor să implementeze treptat Sistemul Diamond Cutter în munca și în afacerea lor.
Am ales să ținem aceste grupe pe o perioadă de 90 zile (3 luni), tocmai pentru a putea oferi susținere, suport, feedback și feedforward de la o întâlnire la alte și a putea ajuta fiecare membru să obțină rezultate concrete.
Suntem deja la a 3-a serie pe care o ținem. Cu fiecare grupă învățăm și noi foarte de la cei care participă, astfel încât am reușit să dezvoltăm predarea acestui sistem pe pași, ușor de implementat de la o săptămână la alta.
Noua grupă începe pe 17 mai și ține până pe 2 august. Dacă vrei să faci parte din noua grupă, poți afla mai multe detalii și te poți înscrie aici:->> Diamond X Club
La finalul unui program de 90 de zile, fiecare membru va:
- Avea un plan individual pentru a-și atinge setul de obiective pas cu pas
- Va ști cum să aducă semnificație vieții de zi cu zi și cum să își dezvăluie potențialul
- Ști cum să stea departe de competiție și de ”lupta” din afaceri
- Ști cum să rămână pe piață în tip ce alte companii dispar
- Afla care este motivația pentru succes față de metoda de obținere a succesului
- Ști cum să construiască o strategie progresivă de creștere a afacerilor pentru a ajuta alți oameni
- Deprinde metodă care să îl conducă de fiecare dată la succes nu doar uneori
- Învăța cum să elimine incertitudinea din afaceri și din viața personală
Hai să înveți cum să-ți dezvolți afacerea cu înțelepciune, ”lucrând și sub capotă” !