Sursa articolului : Forbes / Categoria LEADERSHIP , de Kathy Caprino
data publicării : 3/03/2015
Parte din noua serie despre Spiritualitate și Succes
În coaching-ul oamenilor pentru a obtine mai mult success si realizare (si fericire) in vietile lor, am experimentat cu sute de strategii, principii și concepte pentru a învăța care din ele are cel mai transformational impact asupra succesului individual. Am aflat că pe măsură ce devenim conștienți – și facem o schimbare în pozitiv – a modului in care gândim și simțim în legătură cu proiectele în care suntem implicați, modifica dramatic rezultatele acestor proiecte. Cu alte cuvinte, când mințile și inimile noastre sunt pline de conflict, îndoială și rezistență legat de ceea ce facem, atunci rezultatele pe care le obținem din munca noastră sunt de asemenea pline de conflict, îndoială și rezistență.
Dornică să învăț mai multe despre acest proces, și cum să ajut pe alții și pe mine să-mi eliberez calea spre succes, am urmat sfatul unui nou prieten și coleg – Zhena Muzyka – care a obținut succes formidabil în afacerea ei Zhena’s Gypsy Tea. Zhena mi-a recomandat să citesc cartea Șlefuitorul de Diamante (The Diamond Cutter: The Buddha On Managing Your Business and Your Life), scrisa de Geshe Michael Roach și Lama Christie McNally, și a fost o experiență puternică pentru mine.
Șlefuitorul de Diamante este un bestseller global care spune povestea lui Geshe Michael care a ajutat la construirea Andin International Corporation, companie cu sediul în Manhattan, într-o afacere de $250 milioane pe an, care a fost vândută lui Warren Buffett în 2009. Șlefuitorul de Diamante este un model de business bazat pe experienta lui Michael ca tânăr absolvent al universității Princeton, care ca student la schimb a ajuns să petreacă 25 de ani în universități monahale Tibetane, devenind primul American în 600 de ani care a primit titlul de geshe, sau maestru.
Săptămâna asta l-am prins din urma pe Geshe Michael, care este acum CEO al Diamond Cutter Institute, care oferă consultanță în domeniul managementului pentru corporații și guverne în întreaga lume.
Kathy Caprino: Firma ta de consultanță operează în 20 de țări pe toate cele 5 continente. Ce e în mintea ta chiar acum? Care sunt subiectele fierbinți?
Geshe Michael Roach: Cred că “subiecte fierbinți” este exact sintagma potrivită. Chiar săptămâna asta m-am întors, alături de echipa mea, după zece zile de consiliere privata în Orientul Mijlociu pentru guverne și instituții financiare din opt țări Islamice diferite.
Tensiunea politică în zonă este palpabilă și bineînțeles asta a fost puternic în mințile noastre. Compania noastră a văzut aceleași situații în munca noastră intre Ucraina și Rusia, pe parcursul ultimului an. De asemenea petrecem destul de mult timp lucrând cu companii din China, și suntem conștienți cum relațiile dintre SUA și China pot foarte ușor să se strice, dacă nu vom face pași pozitivi.
Climatul economic în toate aceste puncte fierbinți m-au făcut să mă gândesc dacă nu cumva este o greșeală de baza în modelul global de business care ar putea contribui la problemele politice.
Caprino: Ai putea clarifica la ce te referi?
Roach: Săptămâna trecută mă aflam în mijlocul unui interviu la unul din principalele posturi TV Arabe din Orientul Mijlociu, și mi-am dat seama că modelul nostru de business de baza este în realitate bazat pe competiție – mentalitatea de tipul Coca Cola vs Pepsi.
Acest model de business se revarsă și asupra modului în care noi, ca și manageri ai afacerilor, ne comportăm între noi și în companiile noastre, și mai departe se revarsă asupra modului în care țările și guvernele se comportă în relațiile intre ele la nivel internațional. Încep să mă îndoiesc că acest model competitiv chiar funcționează.
Caprino: Pare că natura primară a business-ului este competiția: natural companiile se lupă pentru cota de piață, țările se luptă pentru resurse și influență politică. Crezi că există un mod practic de a evita asta? Și cum ar arata?
Roach: Este o poveste în cartea mea, Șlefuitorul de Diamante, care cred că rezumă totul. Unele din produsele de baza ale Andin erau bijuteriile cu diamante; așa că obișnuiam să petrec foarte mult timp în locuri ca Antwerp sau Hong Kong cumpărând diamantele finisate. Într-o zi s-a produs o încurcătură și am primit o comandă de 10 000 diamante de culoare greșită; în loc sa mi se ceara să cumpăr alb-albastru mi s-a cerut sa cumpăr galbene, și asa am făcut. Imaginează-ți un grup de vice-președinți stând în jurul unei grămezi de 10 000 de diamante de nefolosit, o pierdere de probabil câteva sute de mii de dolari, încercând să găsească o idee! Și apoi dintr-o dată îmi apare viziunea asta despre un nou tip de brățară cu diamante galbene împrejur, și o campanie de publicitate pentru “diamante aurii”. Am pus-o în aplicare și dintr-o data ceea ce părea o mare pierdere a devenit un mare profit.
Ce vreau sa spun – de ce mi-a venit ideea asta, fix la momentul respectiv? Dacă am putea înțelege asta, atunci ne-am putea planifica viitoarele descoperiri în business.
Caprino: OK, și de unde vine o descoperire ca asta?
Roach: Pai, merele pot sa vina doar din meri. Orice plantează în mintea mea o idee grozavă de business trebuie să vină din ceva similar. Tibetanii cred — și povestea noastră de succes o confirmă—că plantezi sămânța pentru un produs grozav ajutînd pe altcineva cu afacerea lui.
Asta nu e hocus- pocus karmic. Să presupunem că folosesc o singură ora din săptămâna mea aglomerată, ca director al unei mari companii, sa ajut un tânăr antreprenor care este la început. În timp ce vorbesc cu el la cafea, îmi aud propriile vorbe de incurajare. Aceste cuvinte lasă o amprentă asupra minții mele, ca un deget pe o bucată de lut. Această amprentă devine o sămânță. Doua săptămîni mai târziu stau în sala de consiliu uitîndu-mă la o grămadă de diamante galbene și sămânța se deschide, și descopăr un nou concept de produs. Nu este întîmplător, nu e o greșeală, și pot învăța să controlez procesul.
Caprino: Asta pare logic— ajută pe cineva să facă o descoperire, asta plantează o sămânță în subconștient pentru descoperirile mele de mai târziu. Dar ce legătură are asta cu competiția globală și competiția din propriul birou.
Roach: Ideea de bază este că plantez samânța propriului succes ajutând pe altcineva să fie de succes. Să spunem ca îmi doresc o promovare și o mărire de salariu. Iată patru pași de la vechii Tibetani pentru plantarea seminței:
- Definește-ți obiectivul pe termen scurt, în cat mai puține cuvinte posibil
“Vreau să avansez în compania mea”
- Găsește pe cineva care are același obiectiv
Exista altcineva în companie care vrea o promovare?
- Ajuta-i o data pe săptamână, timp de o ora, să iși îndeplinească scopul.
Da, chiar asa. Ajuta pe altcineva să obțină promovarea..
Caprino: Cum asta este împotriva a tot ce am fost învățați și ce vedem în viața corporatistă, oamenii cu siguranță se vor opune, și vor întreba: “Asta nu îmi va afecta promovarea mea, dacă ajut pe altcineva sa obțină o promovare?
Roach: Iată—așa începe competiția. Există un număr limitat de promovări, doar atâta cotă de piață și o să îi înving pe ceilalți pentru a primi partea mea din plăcintă. Dar dacă promovările din jurul meu vin doar din propriile mele percepții, o sa îmi creez mai multe dacă plantez semințele pentru ele. Dacă gândirea mea se dezvoltă dincolo de competiție, atunci cota de piață totală se extinde.
Ajutând pe alții să obțină o promovare pentru a îmi crea propria promovare pare destul de împotriva naturii umane, și chiar asa e. Dar tipul ăsta de natură umană este ceea ce creează punctele fierbinți pe care le vedem în Orientul Mijlociu, și în Ucraina și în China. La final, este ceea ce ne ține pe noi toți —și lumea noastră—departe de prosperitatea pe care am putea-o toți împarți.
Caprino: Asta sună foarte pozitiv și plin de speranță. Deci care este pasul final din cei patru care tu ii consideri critici pentru succes?
Roach: Pasul #4 este arma secreta a întregului proces. Toată discuția asta despre plantarea succesului ajutîndu-i pe alții să fie de succes suna grozav, dar cu toții vedem cum baieții buni termina ultimii. Tibetanii ar spune că e din cauză pentru care unii dintre acești tipi buni nu știau de Pasul #4.
Pasul #4 este crucial; și are legătură cu udarea semințelor pe care le-am plantat. Pot face simplu chiar și când sunt în trafic în drum spre casă după muncă. Pur și simplu mă gândesc la tot ajutorul pe care l-am dat lor și la cat de bine se simte asta – ca dacă dau, voi primi.
Să te simți bine în legătură cu acest model de business nou, în legătură cu depășirea ideii de competiție, asta este ceea ce face ca semințele să rodească repede. Sună ridicol de simplu, dar este de fapt cum am ajuns la nivelul de vânzări de un sfert de miliard anual în timp record. Încercați și veți vedea.
* * * * * * *
Sunt de acord cu Geshe Roach că, deși aceste principii pot părea foarte simple, au puterea de a transforma mediul provocator și conflictual și să creeze o mare oportunitate. Am văzut de asemenea în viata mea și în afacerea mea că ajutând pe alții deschis – fără să gândesc și să simt pozitiv despre asta în interior – ne oprește de la a obține succes și a ne realiza visele. Pe scurt, gândurile noastre ne modelează realitatea.
Dacă sunteți pregătiți pentru mai mult succes, încercați acești patru pași, și să îmi spuneți ce vi se întîmplă.
Articol tradus de : Mihai Chiratcu, (http://elegantine.ro)